LIFE

Sharing..is caring. Erti berkongsi pada yang kasih.

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
Thursday, March 19, 2009

PSM...bila nak siap

Posted by ajue_gho

Final projek aku..Projek Sarjana Muda (PSM). Alamak, macam mana lah tarikh akhir submit PSM Isnin ni (23/03)...tp questionaire baru boleh dapat 23hb juga. Mahu tak hangen aku..tp cool je. Coz, group member aku yang 2 orang lagi dah hangen. Jadi, malas nak tunjuk hangen-hangen coz nanti berlebihan pulak. Yang penting, selama 3tahun kat sini...selalu dan sememangnya kami sentiasa bekerja 'under stress'. Selalunya, tak lah bagus sangat hasilnya..tapi puas hati. Sama je dengan hasil group yang tak stress n mula awal. Itu lah akibatnya..ikut cakap penyelia, kita kena lah jaga hati..70% markah penyelia yang kasi. Alamak..maklum lah kajian pun buat bersama. Apa-apa hal naseb baik dia bertanggungjawab juga. Huhuhu. Alhamdulillah.

Hari ni..nak masuk hampir 2 minggu rehat, tak ada banyak asignment killer. Tapi..rehat dalam erti kata memendam tekanan yang nak meletus. Sebab, selain PSM..ada 2 projek lagi yang kena run. OD dengan PROTON-projek aperantis. OSHA-dengan pensyarah yang susah dapat markah. Alamak..stres dalam BS pun cool. Stress kat subjek-subjek ni..sampai tak boleh nak berfikir. Bukan masalah subjek yang susah. Masalah nya atas lecturer yang banyak ragam, dan student yang memang totally susah nak terima lecturer yang macam tu.

Harap-harap..final exam dapat dean-list cam biasa. Biar lah tak dapat 1st class degree. At least..dean list every sem. Surat Master pun tak sampai lagi kat rumah. Agak risau lah. Untuk sambung Master ni aku betul-betul pasrah pada Allah. Aku dah usahakan..cuma pada Dia, bagi petunjuk jalan mana yang aku akan pilih. Aku pun kena ada perancangan yang rapi..dan aku juga kena TEGAS dan berani mencuba. Tegas dengan keputusan..dan semangat kena tinggi. Maklumlah ekonomi hampir gawat ni. Ramai kawan-kawan aku tak perasan lagi keadaan ekonomi sekarang. Sebab..it's happen slowly. Very slowly...tak drastik sangat cam aku darjah 5-6 dulu.

Internet yang makin lembab membuatkan aku..bosannya. Nak cari bahan PSM..susah. Skype pun ngan kawan..tak deliver, signal ada. Pastu YM lagi lah..bosan. Frenster, nak buka homepage pun susah. Jadi..sambung mengedit PSM je lah. Hari ni nak tidur awal. Esok kelas awal...kul 8. Gudnite semua...mmmmmmmwuah.

0 comments: