LIFE

Sharing..is caring. Erti berkongsi pada yang kasih.

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
Monday, March 16, 2009

KEPALA..keras

Posted by ajue_gho

Geram nya..kenapa lah aku tak habes-habes geram pada sorang kawan aku ni. Mungkin dah sebab 'mind-set' aku dia ego dan berlagak, nak pulak sulung dalam family. Entah lah setia kata-kata dia memang aku boleh terima, tapi cara dia, gaya dia terlalu egoistik. Aku tak tengok muka dia pun, dengan hanya mesej je..aku boleh membayang kan suara, gaya, semualah bila dia bercakap. Menyampahnya aku..kenapa lah ada orang yang macam tu. Menyakitkan hati. Tapi..apa pun dia tetap kawan aku..kawan yang dia terpaksa terima. Semuanya dia salahkan aku..aku nak juga tengok satu hari nanti dia menangis, sedih..sbb kadang-kadang bila orang tu terlalu fikirkan kesempurnaan dan selalu menganggap diri dia terbaik...susah nak terima kenyataan. Lantak kau lah..budak.

Ada budak boleh kata aku keras kepala semalam. Dia kata aku degil..aku buat biasa je, bila dia kata keras kepala, bukan ke ia turut membawa maksud degil juga. Ermmm..memang aku akui lah aku keras kepala. Sebab keras kepala tu lah yang membawa aku ke sini, capai apa yang aku miliki sekarang. Tapi..aku tak pernah nafikan, dalam menikmati setiap kebahagiaan atau kejayaan, kita terpaksa korbankan sesuatu. maksudnya, akan ada kehilangan..tak banyak sedikit. Semestinya..apa yang aku terasa semalam..dia membuat aku sedar apa yang aku hilang dengan sikap keras kepala aku. Aku tidak pernah menyesali..apa yang dah tiada. Dia bagi ceramah pada aku seolah-olah dia yang hilang. Tak perlu berusaha untuk bagi aku makin sedih semata-mata nak bagi aku semakin rasa bersalah.

1 comments:

_uara_ said...

btol2
mmg keras kepala pon...